Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Milou Voort - WaarBenJij.nu Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Milou Voort - WaarBenJij.nu

Tortuguero

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

18 Juli 2017 | Costa Rica, Tortuguero

Toen we in Cariari aankwamen konden we meteen instappen in de bus naar La Pavona. Dit keer wel zitten wiehoee! Vanaf La Pavona vertrok ook meteen de boot naar Tortuguero dus dat ging allemaal erg soepel. De boottocht duurde een uur en ging dwars door de jungle heen, echt prachtig! Eenmaal aangekomen in Tortuguero werden we verrast met het Caribische volk en de 'tranquilo-ness' van het dorpje. We (lees: ik) hadden een super leuke 'cabina' geboekt in een prachtige tuin met hangmatten. We zijn gaan borrelen in een super leuk cafeetje en blijven hangen voor cocktails die steeds sterker werden gemaakt door onze schattige ober Jonathan. Simones gehaalde bachelor is goed gevierd!

De volgende ochtend werd ik om 4.45 wakker van de brulapen die tekeer gingen. Dit was niet zo erg want we werden door onze gids Juan om 5.30 verwacht bij de ingang van het Park Nacíonal. We (lees: Juan) hebben 3 uur gekanoëd door de jungle. We begonnen op de vrij brede Tortuguero Lagoon en gingen naar steeds smallere rivieren waar je alleen met de kano mocht komen. We hebben brulapen gezien (en gehoord), white faced cappuccino apen en slingerapen, luiaarden, hagedissen, kaiman krokodillen vlakbij de boot, papegaaien en prachtige andere vogels waaronder een toekan en aninga. Juan vertelde in geur en kleur over de dieren met z'n Caribische Engels; "When the tree ain't got no leafs or fruits, it no got no friends huh chickas!"

Na de kanotocht hadden we tijd om te ontbijten in het guesthouse. Om 11u werden we weer bij het Park Nacíonal verwacht voor een wandeling door de natuur. Dit keer liet Juan ons de wat kleinere beestjes zien zoals sprinkhanen, spinnen, mieren en diverse planten en bloemen. Halverwege de wandeltocht barstte de tropische regenbui los en waren we binnen 2 minuten tot op onze sokken doorweekt. Dit was blijkbaar niets nieuws voor Juan want de tour ging gewoon door. Eenmaal terug in onze cabina konden we genieten van een warme douche en daarna hebben we voor het eerst het typische Costa Ricaanse gerecht Gallo de Pinto (rijst met bonen, salade, gebakken banaan en kip) gegeten. De rest van de dag hebben we in een hangmat gelegen en gelezen.

De volgende ochtend hebben we om 10u de boot gepakt naar Moín. De boottocht zou 3 uur duren maar we moesten een lange tijd langzaam varen omdat de benzine bijna op was. Halverwege kwamen we een andere boot tegen en kon de chauffeur wat benzine krijgen. Eigenlijk zouden we vanaf Moín een bus pakken naar Limón en vanaf daar naar Puerto Viejo maar we waren moe en hongerig en hadden geen zin om te wachten dus betaalden wat meer voor een gedeelde minivan. We werden blij verrast door de school en tevens ons verblijf voor de komende twee weken gelegen in een prachtige tuin. We slapen in de dorm met twee andere Nederlandse meisjes en een gekke Finse chick. Naast de dorm is nog een leuk terras waar we kunnen ontbijten en chillen in een hangmat.

• 04 Augustus 2017 - 09:03

Tense:

Jemig, wat een reizen zeg! Zie jullie al brakkies op de kano samen met Juan :)