Jeju island - Reisverslag uit Jeju, Zuid-Korea van Milou Voort - WaarBenJij.nu Jeju island - Reisverslag uit Jeju, Zuid-Korea van Milou Voort - WaarBenJij.nu

Jeju island

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

28 November 2017 | Zuid-Korea, Jeju

De avond van Carmens verjaardag zijn we bij een lekkere italiaan gaan eten met 4 vrienden en daarna toch nog even de stad in geweest. De volgende dag hadden we eigenlijk allebei het eerste uur les maar we konden het echt niet opbrengen voor 11 uur. Oeps! Na de colleges had ik nog even tijd om m’n laatste spulletjes bij elkaar te rapen en de reis naar het vliegveld te gaan beginnen. Ik ging namelijk naar Jeju island! Het is het grootste eiland van Zuid-Korea en het stond al lang hoog op m’n lijstje om te bezoeken. M’n kater kon ik weg eten bij de lokale snackbar en na een voorspoedige vlucht van maar een uurtje, kwam ik aan op het eiland. Ik was moe en het was laat dus ik ben meteen naar bed gegaan zodat ik me de volgende dag wat fitter zou voelen.

Woensdagochtend kon ik mezelf eerst trakteren op gratis toast met roerei. Daarna heb ik kennis gemaakt met het geweldige bussen systeem van het eiland. Na gesprekken met handen en voeten zat ik zo’n 2 uur later in de juiste bus richting Jeju Stonepark. Eenmaal aangekomen bleek het park dicht te zijn. Wat een goed begin! Ik zag dat je alsnog gewoon naar binnen kon dus, badass als ik ben, heb ik toch even een rondje gelopen door het park. Ik zag op de kaart dat een ‘vulkaan’ die ik wilde zien vlakbij was. Ik had geen idee welke bus ik moest nemen dus ik heb een taxi genomen voor het korte ritje. De krater van de vulkaan was helemaal begroeid met kleurrijke bomen en daaromheen allemaal graanvelden. Erg mooi om te zien! Na de vulkaan heb ik de tocht terug gemaakt naar de hoofdstad en mezelf getrakteerd op een heerlijke curry bij een Indiaas restaurant.

Donderdag had ik meer geluk met het openbaar vervoer. Ik nam eerst de bus naar lava grotten. Volgens Lonely Planet was het vanaf de bushalte nog 2,5 km dus was het het beste om een taxi te nemen. Prima, maar er waren geen taxi’s te bekennen. Lopen is niet echt mijn ding en ik had ook m’n bagage bij me omdat ik niet terug zou keren naar het hostel. Ik besloot te gaan liften en had binnen een paar minuten beet. 2 lieve Koreaanse zussen keerden om voor me en brachten me naar de grotten. Samen zijn we door de grotten gewandeld en ik mocht mijn bagage in hun auto laten liggen. Na de grotten heeft een zus geregeld dat ik met twee Amerikaanse mariniers een taxi kon delen naar m’n volgende bestemming en kreeg ik van de andere zus een handvol mandarijnen. Mandarijnen worden hier in grote getalen verbouwd en op elke hoek van de straat verkocht.
In minder dan 20 minuten kwamen we aan bij de beroemde Seongsan Ilchubong, een soort krater ontstaan door een vulkanische eruptie 100.000 jaar geleden. De jongens betaalden de taxi, ik gaf mezelf een schouderklopje in m’n hoofd.
Eerst ben ik gaan kijken bij de beroemde Haenyo duiksters. Dit zijn vrouwen van tussen de 60-85 die zonder luchtflessen en zonder droge wetsuits continu zo’n 20 meter diep duiken om schaal -en schelpdieren te verzamelen uit de zee. Ongeacht het weer of de temperatuur van de zee. Ik heb ze de zee in zien gaan en ik heb zeeoren geproefd die net gevangen was, heel bijzonder om dit een keer mee te maken!
Na de duiksters te hebben gezien ben ik de vulkaan opgeklommen. Steile trappen maar het uitzicht was het 100% waard. Eenmaal weer beneden heb ik geluncht in een bakkerij en heb ik de bus naar Seogwipo genomen. Een stad in het zuiden. Dit stadje is veel leuker dan de hoofdstad. Het gaf me direct het gevoel alsof ik op een waddeneiland was, wel in eigen land maar meteen een vakantiegevoel. Ik heb een lekker pastaatje gegeten en daarna nog even koffie gedronken en plannen voor de volgende dag gemaakt in een leuk cafeetje.

Vrijdag had ik geen ontbijt inbegrepen dus hoefde ik ook niet op tijd op te staan. Grace & Frankie kijken in bed hoort immers ook bij vakantie! Na m’n rustige ochtend heb ik heerlijk ontbeten bij het cafeetje van de dag ervoor en daarna ben ik m’n wandeltocht door de stad begonnen. Eerst heb ik over de lokale markt gelopen. Als tweede heb ik een hele mooie waterval bezocht en daarna ben ik langs de haven naar een andere waterval gelopen en heb ik nog een klein eilandje bezocht. Ik kreeg video’s doorgestuurd van hoe het sneeuwde in Seoul terwijl ik met m’n jas open en m’n zonnebril op buiten liep, heerlijk! Eind van de middag heb ik in een ander cafeetje genoten van m’n eerste bruine boterham sinds tijden. ’S avonds heb ik op de markt gegeten en Expeditie Robinson gekeken in m’n favoriete cafe.

Zaterdag was alweer m’n laatste dag op Jeju island. Ik ben wederom rustig opgestaan en heb voor de laatste keer gebruncht in het leuke cafeetje. Toen heb ik de bus gepakt naar Sanbangsan mountain. Beneden aan de berg stonden een paar mooie tempels met grote Buddha beelden en bovenop de berg nog eentje in een rots. Vanaf de top van de berg had je prachtig uitzicht over de kust. Ik heb de bus terug gepakt naar de plek waarvandaan ik de bus terug zou pakken naar de hoofdstad. Ik heb even geluncht en ben toen de bus in gegaan. We hadden file dus het duurde wat langer dan verwacht maar de bus stopte vlakbij het lekkere Indiase restaurant dus kon ik meteen even een curry gaan eten voordat ik terug zou gaan naar het hostel. De eigenaar herkende me en gaf me een plekje aan de bar en een gratis glas wijn.

Zondagochtend was het zo mistig dat alle vluchten vertraagd waren. Het kleine vliegveld lag vol met mensen die letterlijk op de grond zaten of lagen. Gelukkig was mijn vlucht uiteindelijk maar een uur vertraagd en was ik voor de lunch weer thuis waar Carmen me opwachtte met chocoladepepernoten. Kortom, een geslaagd tripje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Ik ga samen met mijn beste vriendin Simone 1,5 maand backpacken door Midden-Amerika. Vervolgens ga ik samen met mijn studievriendinnetje Carmen 4 maanden studeren in Seoul en ondertussen het mooie Zuid-Korea ontdekken. Ik eindig mijn reis in de Filipijnen waar ik de laatste maand ga eiland hoppen door de Visayas.

Actief sinds 04 Mei 2017
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 22553

Voorgaande reizen:

30 November 2020 - 11 December 2020

Curaçao

18 December 2019 - 28 December 2019

Marokko

07 Augustus 2019 - 28 Augustus 2019

Slovenië en Kroatië

25 September 2018 - 25 Januari 2019

Zuid-Amerika

03 Juli 2017 - 27 Januari 2018

Midden-Amerika, Zuid-Korea en de Filipijnen

Landen bezocht: